نوسانهای قیمتی همواره رفاه تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را تحت تأثیر قرار میدهد. شناخت این مسئله که چگونه خبرهای قیمت مواد غذایی به نوسانهای قیمتی منجر میشود، برای سیاستگذاران بسیار مهم است. بنابراین هدف از این پژوهش، بررسی اثر خبرهای قیمت بر نوسانهای قیمت گوشت مرغ، گوسفند و گوساله در ایران میباشد. بدین منظور از الگوهای GARCH غیرخطی با استفاده از دادههای قیمت ماهانه گوشت در دوره 1390:12- 1371:1 بهره گرفته شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که الگوی EGARCH الگوی مناسبی برای استخراج عدمتقارن در منحنی اثر خبرها است. بر پایه نتایج، واریانس ناهمسان شرطی برای قیمت گوشت مرغ، گوسفند و گوساله نامتقارن است. به عبارت دیگر نوسانهای قیمت این کالاها واکنش نامتقارنی نسبت به خبرهای خوب و بد نشان میدهند. همچنین خبر افزایش قیمت، نوسانهای قیمتی این محصولات را افزایش میدهند و تنها در مورد گوشت مرغ خبر کاهش قیمت به تثبیت قیمت کمک میکند. بنابراین پیشنهاد میشود سیاستگذاران سیاستهای خود را بر پایه تغییرات قیمتهای انتظاری طراحی و به مرحله اجرا درآوردند.