• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
Agricultural Economics
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1397)
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1388)
پورابراهیم, فاطمه, اسماعیلی, عبدالکریم. (1389). بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعه‌ی صادرات در بخش کشاورزی در ایران. Agricultural Economics, 4(1), 115-135.
فاطمه پورابراهیم; عبدالکریم اسماعیلی. "بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعه‌ی صادرات در بخش کشاورزی در ایران". Agricultural Economics, 4, 1, 1389, 115-135.
پورابراهیم, فاطمه, اسماعیلی, عبدالکریم. (1389). 'بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعه‌ی صادرات در بخش کشاورزی در ایران', Agricultural Economics, 4(1), pp. 115-135.
پورابراهیم, فاطمه, اسماعیلی, عبدالکریم. بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعه‌ی صادرات در بخش کشاورزی در ایران. Agricultural Economics, 1389; 4(1): 115-135.

بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعه‌ی صادرات در بخش کشاورزی در ایران

مقاله 6، دوره 4، شماره 1، بهار 1389، صفحه 115-135  XML اصل مقاله (200.19 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
فاطمه پورابراهیم1؛ عبدالکریم اسماعیلی email 2
1کارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی دانشگاه شیراز
2دانشیار اقتصاد کشاورزی دانشگاه شیراز
چکیده
برای بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر صادرات محصولات کشاورزی ایران، از الگوی جاذبه‌ی تعمیم‌یافته با به‌کارگیری روش داده‌های تلفیقی برای 72 کشور در دوره‌ی 1384-1371 استفاده شد که از عمده‌ترین مقاصد صادراتی ایران به شمار می‌رود. نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان داد، فاکتورهای جاذبه (جمعیت، تولید ناخالص داخلی و مسافت) در هر دو گروه از کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته بر صادرات کشاورزی ایران تاثیر معنادار دارد. افزون بر این، اثر مثبت و معنادار جوایز صادراتی بر افزایش صادرات کشاورزی تایید و هم‌چنین تاثیر این جوایز از طریق اثرگذاری بر روی فاکتورهای جاذبه، آشکار شد. با توجه به آن که ممکن است اثر عوامل موثر بر صادرات کشاورزی آنی و لحظه‌ای نباشد، پس الگوی پویای جاذبه برای تفکیک کشش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برآورد شد. نتایج به دست آمده از این الگو نشان داد جوایز صادراتی در هر دو دوره‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت تاثیرگذار است اما اثربخشی جوایز در بلندمدت بیش‌تر است. از این رو، لازم است برای سیاست‌گذاری‌های تشویقی با هدف‌های بلندمدت اقدام کرد.Panel Data
کلیدواژه‌ها
جوایز صادراتی؛ صادرات کشاورزی؛ الگوی جاذبه‌ی تعمیم‌یافته؛ فاکتورهای جاذبه
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,169
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 26
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Google Analytics Alternative
Clicky

 

مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز تخصیص 4.0 بین‌المللی.


شمارنده

Journal Management System. Designed by sinaweb.