برای بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر صادرات محصولات کشاورزی ایران، از الگوی جاذبهی تعمیمیافته با بهکارگیری روش دادههای تلفیقی برای 72 کشور در دورهی 1384-1371 استفاده شد که از عمدهترین مقاصد صادراتی ایران به شمار میرود. نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان داد، فاکتورهای جاذبه (جمعیت، تولید ناخالص داخلی و مسافت) در هر دو گروه از کشورهای در حال توسعه و توسعهیافته بر صادرات کشاورزی ایران تاثیر معنادار دارد. افزون بر این، اثر مثبت و معنادار جوایز صادراتی بر افزایش صادرات کشاورزی تایید و همچنین تاثیر این جوایز از طریق اثرگذاری بر روی فاکتورهای جاذبه، آشکار شد. با توجه به آن که ممکن است اثر عوامل موثر بر صادرات کشاورزی آنی و لحظهای نباشد، پس الگوی پویای جاذبه برای تفکیک کششهای کوتاهمدت و بلندمدت برآورد شد. نتایج به دست آمده از این الگو نشان داد جوایز صادراتی در هر دو دورهی کوتاهمدت و بلندمدت تاثیرگذار است اما اثربخشی جوایز در بلندمدت بیشتر است. از این رو، لازم است برای سیاستگذاریهای تشویقی با هدفهای بلندمدت اقدام کرد.Panel Data
پورابراهیم, فاطمه, & اسماعیلی, عبدالکریم. (1389). بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعهی صادرات در بخش کشاورزی در ایران. Agricultural Economics, 4(1), 115-135.
MLA
فاطمه پورابراهیم; عبدالکریم اسماعیلی. "بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعهی صادرات در بخش کشاورزی در ایران". Agricultural Economics, 4, 1, 1389, 115-135.
HARVARD
پورابراهیم, فاطمه, اسماعیلی, عبدالکریم. (1389). 'بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعهی صادرات در بخش کشاورزی در ایران', Agricultural Economics, 4(1), pp. 115-135.
VANCOUVER
پورابراهیم, فاطمه, اسماعیلی, عبدالکریم. بررسی تاثیر جوایز صادراتی بر توسعهی صادرات در بخش کشاورزی در ایران. Agricultural Economics, 1389; 4(1): 115-135.